Psiholoģiskā palīdzība
Bērnu aizsardzības centra Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis 116111 ir bezmaksas diennakts palīdzības dienests,
- kas sniedz profesionālu psiholoģisku palīdzību un atbalstu krīzes situācijās;
- te strādājošie konsultanti ir profesionāli psihologi, kas pārzina bērnu un pusaudžu aktuālākās problēmas;
- Uzticības tālruņa speciālisti sadarbojas ar citiem speciālistiem, kas var iesaistīties, lai nepieciešamības gadījumā bērniem palīdzētu.
116111
Vai kāds tevi pazemo internetā?
Vai ciet no vardarbības? Vai jūti, ka pats netiec galā un nepieciešama palīdzība?
Atceries! Tu neesi viens – mēs esam ar tevi!
Kas ir uzticības tālrunis?
Uzticības tālrunis ir izveidots, lai sniegtu bērniem un pusaudžiem psiholoģiska rakstura palīdzību, kā arī sniegtu atbalstu krīzes situācijās.
Uzticības tālruņa darbībā pats svarīgākais uzdevums ir uzklausīt un atbalstīt bērnus un pusaudžus, palīdzot viņiem risināt dažāda rakstura jautājumus un dzīves situācijas.
Tev ir iespēja:
- meklēt palīdzību krīzes situācijā;
- uzticēties, jo saruna ir anonīma;
- justies droši, jo saruna nevienam netiek izpausta,- izņemot gadījumus, ja bērns apdraud savu dzīvību vai veselību;
- tikt uzklausītam bez pārmetumiem un nosodījuma;
- pastāstīt par savām jūtām un pārdzīvojumiem;
- saņemt atbalstu grūtā brīdī;
- meklēt risinājumu kopīgi ar konsultantu;
- saņemt informāciju.
Vai uzticības tālrunis ir pieejams katru dienu?
Vai kāds zinās, ka tieši es zvanu uz uzticības tālruni?
Kādos gadījumos var zvanīt uz Uzticības tālruni?
- dažādas krīzes situācijas ģimenē;
- savstarpējās attiecības ar vecākiem, brāļiem un māsām;
- drošība internetā;
- attiecības skolā ar vienaudžiem un pedagogiem;
- partnerattiecības;
- vardarbība (fiziskā, emocionālā vai seksuālā) ģimenē, izglītības iestādē vai citur;
- atkarības;
- jautājumi par fizioloģisko attīstību, seksuālām attiecībām un higiēnu;
- dažādas emocionālās problēmas: bezspēcība, aizvainojums, bailes, dusmas, kauns, vientulība, zaudējums, vainas sajūta, pašvērtējums, depresīvs garastāvoklis, suicīds.
Vai par zvanu ir jāmaksā?
Vai es varu uzticēties Uzticības tālruņa konsultantiem?
Kādos vēl veidos var sazināties ar Uzticības tālruņa speciālistiem?
Tev ir iespēja darba dienās no plkst. 12.00-20.00 uzsākt saraksti ar speciālistu, lai saņemtu psiholoģisku palīdzību un atbalstu krīzes situācijās, kā arī, lai ziņotu par vardarbību vai bērnu tiesību pārkāpumiem. Ārpus Čata darba laika, esi aicināts izvēlēties citus saziņas veidus – zvanīt 116111 vai rakstīt E-konsultāciju.
Meklē čata logu mājas lapas labajā stūrī!
116111
Vai kāds tevi pazemo internetā?
Vai ciet no vardarbības? Vai jūti, ka pats netiec galā un nepieciešama palīdzība?
Atceries! Tu neesi viens – mēs esam ar tevi!
E-konsultācijas ir ērta un mūsdienīga konsultāciju saņemšana, izmantojot internetu.
Tā sniedz iespēju saņemt speciālista konsultāciju ar e-pasta palīdzību.
Kas tas ir?
- Tev ir nepieciešama psiholoģiska palīdzība,
- Tu vēlies saņemt atbalstu krīzes situācijā,
- Tev labāk patīk rakstīt un saņemt atbildes rakstiski,
- Tu labprātāk izsaki savas domas un jūtas rakstiski,
- Tev nav iespējas saņemt palīdzību citā veidā,
- Tu esi gatavs saņemt atbildi pēc laika (līdz 3 dienām no vēstules saņemšanas brīža).
Šāda konsultācija nav piemērota bērniem vai pusaudžiem akūtas krīzes situācijā
(pašnāvības risks, savas vai cita cilvēku drošības, veselības vai dzīvības draudi).
Akūtas krīzes situācijā vēlams zvanīt uz VBTAI Bērnu un pusaudžu uzticības tālruni
neatliekamajai medicīniskajai palīdzībai – 113
vai policijai – 110,
vai arī zvanot kopējam neatliekamās palīdzības dienasta telefonam – 112.
Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas Krīzes intervences komanda jeb Krīzes komanda ir speciāli apmācīta profesionāļu grupa psiholoģiskās palīdzības sniegšanai krīzes situācijās. Tā var sniegt operatīvu psiholoģisko palīdzību īpaši smagu negadījumu vai traģēdiju reizēs.
Krīzes intervences komanda izveidota 2009. gadā.
Krīzes intervence ir metode, kas ļauj runāt par pieredzēto un izpaust spēcīgas jūtas.
Īpaši svarīga un nepieciešama krīzes komandas palīdzība ir gadījumos, kad bērns smagi cietis vai gājis bojā. Tas ietekmē ne tikai mirušā ģimeni, bet arī skolas darbiniekus un skolēnus, kā arī notikušā aculieciniekus.
Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas Krīzes intervences komandas speciālisti:
- sniedz bezmaksas psiholoģisko atbalstu krīzē nonākušajiem bērniem, viņu vecākiem, kā arī iestādes darbiniekiem;
- izbrauc un sniedz operatīvu profesionālu palīdzību un atbalstu krīzes situācijā bērniem, iestādes darbiniekiem un vecākiem;
- atvieglo krīzes simptomus, stabilizē cietušo un aculiecinieku emocionālo stāvokli;
- sniedz atbalstu cietušajiem un aculieciniekiem, kā arī mudina saņemt tālāku palīdzību;
- sagatavo ieteikumus turpmākajai darbībai situācijas uzlabošanai;
Krīzes situācijas ir:
ĀRKĀRTAS GADĪJUMI
(nelaimes gadījumi, vardarbīgi konflikti, noziedzīgi nodarījumi), kuru rezultātā jāizsauc ātrā medicīniskā palīdzība vai policija
PAŠNĀVĪBA VAI NĀVE
(kas būtiski izmainījuši psiholoģisko klimatu un nav pārvarami ar esošajiem resursiem)
NELAIMES GADĪJUMI
(kas būtiski izmainījuši psiholoģisko klimatu un nav pārvarami ar esošajiem resursiem)
Saņemot profesionālu palīdzību, krīzi var pārvarēt ātrāk un veiksmīgāk. Krīzes situācijā jāizvērtē esošie resursi krīzes situācijas pārvarēšanai un jāizlemj par papildus palīdzības dienestu un Krīzes intervences komandas iesaistīšanu.
Krīzes situācijā ziņojiet un saņemiet palīdzību, zvanot uz Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas uzticības tālruni 116111 (zvans bez maksas).